نرم‌افزار باران

نرم افزار فروشگاهی چیست و برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

مقاله نرم افزار فروشگاهی

امروزه تعداد فروشگاه‌ها نسبت به یک دهه پیش بسیار افزایش یافته است. این موضوع باعث تشدید رقابت در بین فروشگاه‌ها می‌شود؛ بنابراین فروشندگان به منظور ماندن در رقابت و برآوردن نیازهای مشتریان به صندوق فروشگاهی روی می‌آورند.

حال چیزی که شما را در کسب  وکارتان متمایز می‌کند، انتخاب نرم افزار فروشگاهی است. صندوق فروشگاهی، سیستمی است که نرم‌افزار فروشگاهی روی آن نصب می‌شود و با کمک آن می‌توانید تمامی عملیات‌های کسب‌وکار خود را خودکارسازی و بهینه کنید.

اگر به دنبال آن هستید تا بدانید:

نرم افزا فروشگاهی چیست و با خرید آن به چه مزایا و ویژگی‌هایی دست پیدا می‌کنید، این مقاله برای شماست.نرم افزار فروشگاهی چیست؟

نرم افزار فروشگاهی چیست؟

نرم‌افزار فروشگاهی راهکار نرم‌افزاری است که برای کمک به عملیات‌های یک فروشگاه، از جمله:

  • پردازش پرداخت‌ها؛
  • مدیریت موجودی؛
  • ردیابی فروش و گزارشات مربوط به آن؛
  • مدیریت داده‌های مشتری طراحی شده است.

این نرم‌افزار برای تمامی خرده‌فروشی‌ها، اعم از:

  • فروشگاه‌های پوشاک؛
  • فروشگاه‌های موادغذایی؛
  • وسایل برقی؛
  • لوازم آرایش؛
  • وسایل ورزشی؛
  • کتاب‌فروشی‌ها، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها و… مناسب است.

 استفاده از نرم‌افزار فروشگاهی، چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

ذخیرۀ داده‌های مالی در یک نرم‌افزار فروشگاهی بهتر از  وارد کردن دستی داده‌ها در اکسل است؛ نه فقط به این دلیل که کار شما را آسان‌تر می‌کند. بلکه مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

  •  سرعت فروش خود را افزایش دهید

هرچه زمان کمتری را صرف پیگیری عملکرد فروشندگان، مدیریت محصولات، قیمت‌ها، ثبت و صدور فاکتور و… کنید؛ سرعت فروش و سودآوری شما افزایش می‌یابد. نرم‌افزار فروشگاهی با خودکارسازی عملیات‌ها به شما کمک می‌کند تمامی فرآیندهای کسب‌وکارتان را در کمترین زمان انجام دهید.

  • حسابداری دستی را به حداقل برسانید

یکی از بزرگترین مزایای نرم‌افزار حسابداری عدم نیاز به تعادل دستی بدهی‌ها و بستانکاری‌ها است. براساس سیستم حسابداری دوطرفه، هر تراکنش منجر به بدهکاری یک حساب و بستانکاری حساب دیگر می‌شود. اگر تجربۀ حسابداری ندارید، می‌تواند گیج کننده باشد. اکثر نرم‌‎افزارهای حسابداری، حساب‌ها را به صورت خودکار بدهکار و بستانکار می‌کنند، بنابراین لازم نیست فکرتان را درگیر این موضوع کنید

  • داده‌های مالی خود را مرتب نگه دارید.

سازماندهی حساب‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد که ببینید بخش‌های مختلف کسب‌وکارتان چگونه عمل می‌کنند و دقیقاً متوجه شوید که پول از کجا می‌آید و کجا خرج می‌شود. همچنین تضمین می‌کند که گزارش‌های شما تا حد امکان دقیق هستند.

  • با گزارشگیری‌های متنوع بینش مالی به دست آورید

نرم‌افزار حسابداری گزارش‌های داخلی ارائه می‌دهد و به طور خودکار داده‌ها را از حساب‌ها استخراج می‌کند. به عنوان مثال، گزارش ترازنامه روی حقوق صاحبان سهام، دارایی‌ها و حساب‌های بدهی شما تمرکز دارد. سایر گزارش‌های کلیدی شامل صورت جریان وجوه نقد است که به شما کمک می‌کند نحوه جریان وجه نقد در کسب‌وکارتان را بدانید و صورت درآمد که درآمد و هزینه‌ها را نشان می‌دهد.

  • خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید

نرم‌افزار فروشگاهی با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هدفمند و ردیابی تاریخچه خرید، اولویت‌ها و بازخورد، تجربه شخصی‌تری برای مشتریان ارائه می‌دهد، روابط قوی‌تر ایجاد می‌کند و باعث جذب مشتری می‌‌شود. همچنین تسهیل فرآیندهای خسته کنندۀ کارتان به شما و کارکنانتان، زمان و انرژی بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان می‌دهد.

  • موجودی خود را مدیریت کنید

اطلاعات بی‌درنگ نرم افزار فروشگاهی به محاسبۀ فروش لحظه به لحظه،  و ردیابی موجودی کمک می‌کند. نرم‌افزار فروشگاهی با ردیابی خودکار موجودی و شناسایی اقلام کم‌فروش، فروش ما را بهبود می‌بخشد.

مزایای نرم افزار فروشگاهی

به طور خلاصه نرم افزار فروشگاهی با خودکارسازی عملیات‌های خرید و فروش، حسابداری، مدیریت موجودی، مدیریت انبار، مدیریت مشتریان و بسیاری موارد دیگر به شما در افزایش سودآوری، بهبود بهره‌وری و افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند.

ویژگی نرم افزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

نرم‌افزار فروشگاهی انتخابی شما، باید کاربری راحتی داشته باشد. نیاز به زمان کمی برای یادگیری داشته باشد و به کسب‌وکار شما کمک کند تا در بازار متمایز شوید. در واقع شما باید به‌دنبال ابزارهای جامعی باشید که نیازهای شما را برای عملیات‌های: مدیریت ارتباط با مشتری، حسابداری، مدیریت زنجیره تامین، کنترل موجودی و گزارش را پوشش دهند.

قبل از شروع مقایسه نرم‌‌افزارهای حسابداری، فهرستی از ویژگی‌هایی تهیه کنید که برای کسب‌وکار شما مهم هستند. چه فرآیندهایی را می‌خواهید ساده کنید؟ عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع بستر نرم‌افزار

برخی نرم‌افزارهای حسابداری ابری هستند، به این معنی که شما می‌توانید از هر جایی با اتصال به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. اگر ایده ذخیره‌سازی داده‌های خود را در فضای ابری دوست ندارید، می‌توانید نرم افزار حسابداری ویندوزی تهیه کنید.

  • قابلیت گزارشگیری

داده‌های فروش بلادرنگ برای مدیریت دقیق موجودی، حسابداری دقیق و تصمیم‌گیری آگاهانه بر اساس روندهای فعلی و تقاضای مشتری ضروری است. در نظر بگیرید که از کدام قسمت‌ها می‌خواهید گزارش بگیرید. آیا نیاز به گزارشات پیشرفته دارید؟ مطمئن شوید که این ویژگی در نسخه نرم افزار حسابداری شما گنجانده شده باشد

  • مدیریت و تعامل با مشتری

مشتریان مایه حیات شرکت شما هستند. یک نرم افزار فروشگاهی خوب تعامل و حفظ مشتری را از طریق بازاریابی خودکار، جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل آن بهبود بخشد.

  • ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی

کمپین‌های پیامکی، تبلیغات هدفمند و برنامه‌های وفاداری و باشگاه مشتریان، تنها چند راه هستند که نرم‌افزار فروشگاهی برای افزایش مشتریان شما ارائه می‌دهند.

  • مدیریت و ردیابی موجودی

موجودی بیش از حد یا اندک می‌تواند منجر به هزینه‌های غیر ضروری و زیان‌های مالی شود.  اگر فروشگاهی دارید که برخی اقلام خاص با تاریخ انقضای محدود را در انبار نگهداری می‌کنید، مانند سوپرمارکت‌ها یا رستوران‌ها، نرم‌افزار حسابداری با ویژگی‌هایی مانند ردیابی موجودی یا قابلیت اسکن با بارکدخوان را انتخاب کنید.

درمجموع یافتن نرم‌افزار حسابداری مناسب برای کسب‌وکار شما، به اندازه کسب‌وکارتان، بودجه و ویژگی‌های موردنیازتان بستگی دارد.

معرفی انواع نرم افزار فروشگاهی

حسابداری جزء ضروری هر کسب‌‎وکاری است. شناخت نیازهای کسب‌وکار شما، به منظور انتخاب صحیح نرم افزار فروشگاهی امری حیاتی است. تصمیم درست به شما این امکان را می‌‎دهد که زمان خود را بهتر سازماندهی کنید. امروزه نرم‌افزارهای فروشگاهی مختلفی بسته به اندازۀ کسب‌وکار وجود دارد:

  • انواع نرم افزار فروشگاهی برای کسب‌وکارهای کوچک

این دسته معمولا مغازه‌ها و بقالی‌های کوچکی هستند که نیازهای حسابداری ساده‌ای دارند. آنها معمولا به خرید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ساده و مقرون‌به‌صرفه نیاز دارند که با صندوق فروشگاهی آن‌ها ادغام شود.

بیشتر بدانید: صندوق فروشگاهی چیست؟

  • انواع نرم افزار فروشگاهی برای کسب‌‎وکارهای متوسط

این فروشگاه‌ها معمولا چندین شعبه دارند و میزان تراکنش‌های آن‌ها متوسط است. نرم‌افزارهای مناسب این دسته علاوه بر ویژگی‌های نسخه ساده، امکانات بیشتر دارند.

  • انواع نرم افزار فروشگاهی برای کسب‌وکارهای بزرگ

این دسته به دنبال یک نرم‌افزار یکپارچه با امکانات گسترده برای فروش، کنترل موجودی و حسابداری هستند. معمولا نسخه‌های پیشرفت و ویژه نرم‌افزارهای فروشگاهی برای این دسته پیشنهاد می‌شود. نسخه‌های پیچیده‌تر معمولا  شامل ماژول‌های حقوق و دستمزد، کنترل موجودی، تجزیه‌وتحلیل فروش و گزارش‌های پیشرفته می‌شوند.

اگر تازه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید و هنوز با نیازهای کسب‌وکارتان آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه‌ نرم‌افزار فروشگاهی رایگان استفاده کنید. نرم‌افزار فروشگاهی باران یکی از بهترین نرم‌افزارهای فروشگاهی است که شما می‌توانید به مدت 30 روز آزمایشی استفاده کنید و پس از اتمام این زمان، باتوجه به تجربه خود در این مدت، نسخۀ مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *